matpaus

Tog en snabb paus från pluggandet nu för att hinna peta i mig lite mat. Är bannemej hungrig hela tiden! Fast som tur är så är jag sugen på frukt och grönt för det mesta, så hyfsat nyttigt blir det i alla fall. Vågen står på ca +1kg idag vilket känns...okej antar jag. Nu kan jag trots allt börja träna lite smått med eftersom jag inte mår så dåligt längre som jag gjort innan!
 
Januari har kantats av otur för oss, började året inlagda på sjukhuset, Neo har ramlat och fått tejpa armen och Melanie ramlade i förrgår på Neos kalas och slog huvudet i en av hans leksaker som han fått. Gick rakt igenom övre delen av örat och gjorde ett jack i huvudet.... det gör så ont i mammahjärtat när dom slår sig så! I övrigt fick min lille en fin tvåårsdag i alla fall med besök från mormor, Roy, gammelmorfar och Fridur. Fina presenter och fint sällskap ihop med favoritmaten så han verkade nöjd ♥
 
Graviditeten känns dock som att den går bättre *peppar peppar, ta i trä*. Mår inte alls dåligt längre, sålänge det inte går allt för länge mellan måltiderna och tiden rusar verkligen iväg. Mer än 30% av graviditeten avklarad och om några veckor så ska jag väl kanske få känna några små rörelser där inne :) 10 mars är det dags för ultraljud, känns faktiskt helt okej fastän det är ganska lång tid tills dess. Jag har så mycket att göra med skolan nu att jag knappt känner av att jag är gravid. Hemtenta i juridik inskickad i söndags och en i historia som jag har fullt upp med att färdigställa (läs komma igång med) just nu. Jag trivs verkligen super med arkivvetenskapen, medan historian inte är fullt lika rolig... känns inte som att kursen är så välorganiserad som jag hade velat och deltagarna...tja det är väl många som hoppat av och inte meddelat det om man säger så, vilket försvårar gruppdiskussionerna något.
 
Värt att nämna med kan ju vara att Philip började på nytt jobb igår, som lastbilsmekaniker. Känns mycket tryggare än förra jobbet och han verkar trivas super! Nytt jobb och ett litet syskon till mina älskade. Kan man be om mer?♥
 
2015-01-20 @ 11:55:23 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: jessica

Det här kommer nog bli ert år! Bara ni kämpar på :D

2015-01-20 @ 23:39:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0