7+0

Ja nu var det ett tag sen jag skrev och jag har rent ut sagt mått skit. Trött, halsbränna, molvärk, hormonutbrott, luktkänslig och inte minst illamående. Detta är första gången som jag spyr pga graviditetsillamående, hoppas för guds skull att det inte håller i sig länge...
 
Imorgon blir det jobb, och herregud hur ska detta gå... funderar på att ringa och sjukanmäla mig för så som jag mår på morgonen, dom kommer se att jag inte mår bra... känner mig inte helt peachy för tillfället om man säger så!
 
Börjar fundera lite på hur vi ska lyckas med detta platsmässigt... vi har trots allt en väldigt liten lägenhet. Vi har fått erbjudande om att kolla på hus som ska hyras ut och självklart ska vi kolla, men månadskostnaderna kommer öka drastiskt vilket får mig att tveka... om det är så att vi blir kvar i lägenheten så har jag (nästan) bestämt mig för att vi ska göra om datorrummet till ett bebisrum. Leksaker mm finns i barnens rum så det viktigaste är att det finns rum för en spjälsäng och bebisens kläder. Men det är ett tag kvar innan såna här praktiska problem måste lösas så jag är inte orolig. För att vara ärlig lever vi en väldigt bekväm livsstil här. Vi har i stort sätt fri tillgång till tvättmaskin, affären ligger bokstavligt talat runt hörnet, alla bekvämligheter är nära... är lite kluven.. men jag har tid att tänka på det så tankarna ska väl klarna upp snart hoppas jag..:) Compact living eller mer ansträngd ekonomi i ett stort fint hus där barnen kan ha varsitt rum?
 
Till helgen kommer barnens farbror Erik förmodligen hit så måste fortsätta rensa, städa och vika undan bebiskläderna som jag redan har tvättat (och samtidigt rensat ut det som vi inte vill ha längre). Vi ska inte kolla vad det är för kön på liten i magen så jag viker in allt möjligt i garderoben istället för att slänga ner det i källaren igen :)
2015-01-12 @ 08:05:00 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0