5+3

Nu får vi hoppas att bloggen samarbetar och publicerar detta inlägget när det ska publiceras.
 
20 november fick vi ett +. 21 november testade jag digitalt och fick resultatet "gravid 1-2 veckor".
 
Känns helt galet att jag ska få gå igenom detta igen. Galet, fantastiskt och otroligt spännande! 
 
Planen är att vi ska berätta för våra föräldrar på julafton. De får helt enkelt julklappar som de får intruktioner om att öppna vid en viss tid, på så sätt får alla reda på det samtidigt. Offentligt kommer vi gå ut med det ungefär när jag sätter datum på att detta inlägget ska publiceras, nämligen efter ultraljudet.
 
9 december ska jag på inskrivning, 9 januari har vi tid för ultraljud. Spännande, skrämmande och pirrigt. Som alltid ♥
 
Änsålänge har jag känt av lite smått illamående och ibland känns det som man sträckt sig strax innanför höftbenen. Inget supersymptom än med andra ord, men inväntar illamåendet och tröttheten som jag inte riktigt ser fram emot kan jag väl erkänna.
 
Så Melanie ska förhoppningsvis bli storasyster * 2. Neo ska bli storebror och Philip och jag ska bli tre-barnsföräldrar. Man kan aldrig få för mycket kärlek. Längtar något otroligt efter tecken på den lilles existens och försöker njuta av varje dag jag har med mina två fina. Eller ja, tre fina är dom ju, fast den stora är inte hemma så mycket.♥
 
Lite övriga småtankar:
Jag är väldigt nervös/mår väldigt dåligt över att behöva väga mig på MVC. Ska inte bli alls kul. Samma oro som alltid, inte över min hälsa men jag är rädd för att få pikar från barnmorskan. Konstig oro kan man tycka, inte väldens grej kanske.
 
Vi har en hel del som vi måste köpa. Vi har exempelvis inget babyskydd att ha i bilen eftersom vi slängde det vi haft till Melanie och Neo. Vi skulle också behöva köpa en ny vagn med liggdel eftersom vi slängde Melanies gamla då den börjat mögla.... och så vill jag gärna ha en BRA bärsele som jag kan bära liten i medan jag spenderar tid med de stora barnen. 
 
Nu mina vänner, allt för detta första inlägg, som ni inte ens får se än ;)
2015-01-12 @ 08:00:00 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0