Ifall mitt minne sviker mig i framtiden

Idag ska jag äntligen ta mig tid att skriva lite om hur mina två käraste är just nu. Allting går så fort, jag jag är livrädd och ledsen för jag vet att jag kommer glömma helt vanliga, men ändå underbara, dagar som denna.
 
Melanie: Det finns nog ingen tvååring som är så charmig som min fina Melanie. Det finns ingen som oroar mig så mycket men som ändå skänker mig så mycket glädje som min dotter. Hon har helt galet mycket energi, hon är nyfiken, klåfingrig och så oerhört snäll. Men man får inte glömma att hon är otroligt listig och när man minst anar det så sitter hon där och ritar på väggarna.
 
Hon kan göra mig så arg, ibland många många gånger samma dag, bara för att hon trotsar allt jag säger och försöker få ännu mer uppmärksamet.
 
Hon kan göra mig så glad när hon vet exakt när jag behöver en kram.
 
Jag blir lycklig när jag ser henne springa runt och vara den perfekta lilla glada unge hon är.
 
*Hon älskar: Dagis, att vara ute, nappar, låna lillebrors saker, kolla på film på telefonen, korv med bröd, lillebror, lekplatser av alla de slag hoppa i sängen, mormor, morfar, att få göra saker själv, leka med vatten, barbapappa och att vara i centrum av all uppmärksamhet.
 
* Hon tycker inte om: Att gå hem från dagis, att inte få som hon vill, allt möjligt i matväg ("jag vill inte tyckt om" som hon själv säger), att bli väckt på morgonen, när folk säger till henne vad hon ska göra och att städa undan efter sig när hon har stökat ner. 
 
*Hon har den senaste tiden lärt sig: att sjunga bland annat "Mellis har en liten bil", sätta ihop nästan hela meningar, pussla lättare pussel som hon aldrig varit intresserad av innan och att inte ha blöja alls under dagen.
 
*Det vi kämpar mest med just nu är hennes trots, att få i henne ordentlig mat och att hon inte ska sova middag längre så jag slipper kämpa med henne helva natten för att hon ska sova.
 
Vi har såna fajter hon och jag, men vi myser väldigt mycket också. Hon är min absoluta favorittjej i hela vida världen!
 
 
 
Bilder jag fört över från telefonen, både gamla och nya 
 
 
2013-09-02 @ 20:02:37 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag som trodde jag var din favorit tjej i hela världen :(*snyft*

2013-09-02 @ 21:32:29
Postat av: Jessica

Jag som trodde jag var din favorit tjej i hela världen :(*snyft*

2013-09-02 @ 21:32:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0