pepp

Har de senaste dagarna börjat läsa Olga Rönnbergs blogg, och man kan inte bli annat än peppad av det!

"Låt inte en dålig vecka bli en dålig månad"

Finns så mycket jag behöver lära mig och behärska om jag ska klara av att ha bra självdisciplin med dieten.

"Hur gör man?
Så här:

- det är enkelt, men enkelt betyder inte "lätt". Att vara konsekvent i det du gör är enkelt, håll dig till planen- inga magiska piller som ni ser!
- hälsomat kan betyda så mycket - och inte alltid just "hälsomat"
- om du tränar bra men maten är skit- du får aldrig dina resultat
- ett par potatisar efter ett styrkepass är inget hot på något sätt, det är skillnad på potatis och potatis. 2 potatisar är ingenting mot vad som folk äter där ute och tro mig, 2 potatisar kommer aldrig i livet göra dig fet.
- att gå ner i vikt i _fett_ tar tid. Och ju smalare du är desto längre tid tar det. (Jag gör skilland på att gå ner i vikt och att gå ner i vikt i _fett_)"

Från fbsidan Mamma fitness sweden:)
2012-09-27 @ 11:24:15 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: mamma

Hej gumman. Jag fick några rätt bra råd av en vän som har rätt mycket erfarenhet av detta. Hon sa:
Ät när du är hungrig
Sluta när du är mätt
Ät det du vill ha inte det du tror att du behöver
Njut av varje tugga.

:)

2012-09-28 @ 07:20:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0