fredag!

Kort och gott idag: Vaknade och fixade finfrukost till mig och Melanie bestående av gröt med smak och vanilj med äppelmos, macka med jordnötssmör och satsumas :) Uppskattat av både Melanie och mig^^ Philip körde på sin vanliga sockerbomb i form av MASSA sylt på mannagröten. Ska bli en spännande utmaning att sockeravvänja honom i oktober ;) Själv är jag jättepepp på att skippa sockret! Honung får vara med på ett hörn i Philips te och ifall jag gör något som verkligen måste sötas, men inget processed sugar här hemma :)
 
Prövar för första gången att göra egna havrebars idag och det lutar åt att dom blir kickass! Kanske råkade smaka lite på smeten och den smakade gudomligt :)! Det får bli mellanmålet åt mig och Melanie sen när hon vaknar. Just dom jag gjorde idag innehåller havregryn, linfrön, kokosflingor, smör, ägg och en liten sked honung. Nomnomnom hoppas jag att Mellie också säger sen.
 
Ikväll blir det tacokväll när Philip väl kommer hem så får se om det blir lite mysigt kanske, att faktiskt ha en familjekväll ^^
 
Nu luktar det som om det börjar likna nåt i köket, så det är väl dags att kolla det istället:) Sen läsa lite i Olgas blogg och inspireras!
 
2012-09-28 @ 14:24:39 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0