Bm-besök 23+0

Allt såg bra ut.
SF-mått 23
hjärtslag 140slag/minut
Blodsocker 5 typ
Dock hade jag dåliga järndepåer på typ 29 (ligger i underkant, det ska ligga mellan 10 och 200 så helt klart nedre procenten) så ska börja med järntabletter.
Blev dock jätteledsen över vikten. Sedan jag blev gravid har jag dragit ner på kolhydraterna, dragit ner till säkert 1/10 av det godis jag åt innan, tagit bort den allra största delen av läsken, börjat promenera 1 timme om dagen och helt klart mått mycket bättre än innan eftersom jag får i mig mycket protein och grönsaker som kroppen mår bra av. Ändå hade jag gått upp 6 kilo. Jag sa att det kändes jobbigt "men jag vet att man ska gå upp i vikt och så när man är gravid" och hon säger: "Men riktigt så är det ju inte."


Snacka om att köra min dag i botten på 2 sekunder. Jag vet att jag inte bör gå upp så mycket eftersom jag har att ta på sen innan typ.. men jag kämpar verkligen så den kommentaren gjorde mig verkligen besviken.
2012-09-24 @ 14:17:00 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: mamma

Hej hjärtebarn

Det är inte alltid rättvist här i världen. Men kämpa på du så ska du se att det blir jättebra i slutändan. "Normal" viktuppgång bara för barnets räkning är ca 10 kilo. Så din barnmorska hade nog bara en dålig dag... Promenaderna kan hjälpa till och bilda muskler vilket i sin tur gör att man kan gå upp lite. Låter konstigt men så är det.

Längtar till vi ses!

Puss och kram

2012-09-24 @ 15:49:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0