akutbesök och annat kaos

I onsdags tog Philip med sig vår fina tjej och åkte till sin mamma. Gårdagen började som vilken dag som helst. Jag åkte till jobbet, hade en relativt lugn dag och åkte hem till en lugn och snäll hund. Utöver det faktum att jag var ensam hemma så var allt som vanligt. Tills runt sju tiden. Jag hade käkat lite kvällsmat och sen satt mig framför tvn för att slappa lite innan jag skulle gå och lägga mig, skulle ju upp dagen efter så då lockar sängen rätt tidigt.
 
 Men vid 7 började kaoset. Helt plötsligt känns det som om jag har (ursäkta uttrycket) kissat ner mig. Hoppar snabbt upp från soffan och inser att jag visst blöder. Shit! Blev första tanken och orden som följde därefter var ganska enformiga: Fan, fan och fan. Sprang snabbt in på toan och insåg att jag redan blodat ner byxorna. Fick fatt på en handduk som fick offra sig den också. Snabbt ut i vardagsrummet och lyckades efter en del fummel ringa May som fick skjutsa mig till sjukhuset. Mamma och Philip ringde jag också men kunde inte prata så mycket för det var dåligt med laddning i telefonen...
 
I alla fall. In till akuten där jag blev hänvisad till gyn. Dom tog en hel del prover som följdes av något som kändes som en timme men som i själva verket var kanske 20 minuter. Fick då träffa läkaren som gjorde en undersökning. Jag som hade förberett mig på dåliga nyheter, till och med funderat på vad jag skulle säga till Philip.. och mamma.. och pappa... fick istället en fin nyhet. Eller ja så bra som man kan förvänta sig kanske. Allt såg bra ut! Vet inte exakt vad som hände som gjorde att det blev en sån flod men tydligen så är det något som kommer försvinna om jag har tur, eller inte om jag har otur. Får veta nästa måndag hur det ser ut, då kanske jag kan återgå till lite mer normalt liv igen eftersom att jag nu är förbjuden att anstränga mig och lite annat!
 
Idag började dagen rätt bra faktiskt med tanke på den omtumlande kvällen igår. Mamma och Roy sov över så vi åkte en runda till Tingsryd och handlade lite fint :) Käkade även lunch med dom och Erik innan dom va tvungna att åka. Efter att Erik åkt skulle jag till apoteket för att hämta piller jag fått utskrivna, bara för att få reda på att apoteket inte hade dom inne.. kul. "Men dom här går så bra så att ta istället" fick jag veta om ett annat paket tabletter som inte skrevs ut på recept. Superbra blev min tanke tills jag kom hem till Jenka och inser att jag inte alls får äta dom! Snacka sur man blir när inte ens apoteket kan sin sak. Fick istället efter många om och men åka in till sjukhuset igen för att få dom jäkla pillrena som ska stoppa blödningen.
 
Efter dessa långa dagar kan jag i alla fall slappna av nu. En lång dusch och lite popcorn och citronvatten väntar på mig. Var bara tvungen att klaga av mig lite kände jag. Har ju inte Philip hemma att tjata med så då får man utnyttja bloggen :)
2012-07-06 @ 21:09:02 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Mamma

Skönt att allt var ok. Skönt också att vara hos dig lite. Inte alltid lätt när man är tre timmar bort, men jag kör gärna den vägen om du vill att jag ska komma...

Älskar dig min dotter

Kramar från mamsen

2012-07-08 @ 14:31:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0