Alla hjärtans dag

Idag är 4e alla hjärtans dag(en) som jag och Philip firar. Dagen har väl egentligen varit en dag som alla andra, fast det har varit skönt att ha lite extra sällskap + jag fick fina blommor. Sen en vecka tillbaka har mycket av min tid ägnats åt att försöka göra iordning i lägenheten. Vi har (mest jag kanske men Philip behövs till dom tunga möblerna;)) möblerat om gästrummet och även dammat och gjort annan grundstädning som man kanske borde göra lite oftare, så det är riktigt fint faktiskt. Melanies rum har också blivit riktigt fint nu! Jag har även fixat klart hallen med såna småsaker som man alltid tänker att man ska göra men aldrig gör (såsom att spika fast sladdar mot väggen med såna små sladdklämmor. Det enda dumma är att nu när det är finfint på dom flesta ställen, men i vardagsrummet är det ett bombnedslag! Ett tips som jag läste mig till när det handlar om att få ett rent hem så var det "gör dig av med 7 saker om dagen" Idag gjorde jag mig till exempel av med 7 par skor som jag inte behöver och som issy ätit på... Men till saken! Mina 7 om dagen i kombination med all rensning i rummen har gjort att vi har ett berg (!) med grejer som ska till tippen/upp i förrådet. Kanske finns en anledning till varför allt blev fint ? Hade vi så mkt skit (jag visste redan detta, men philip var tvungen att inse det).
Något roligare än städning som är på g då? Nepp bara det vanliga. Jobbansökning, unversitetsundersökning. Och sist men inte minst kommer det en jäkla massa snö! Som om det inte redan var jobbigt att ta med sig Mellis och Issy ut när det bara är kallt... yay!
Ne nu ska jag inte skriva mer, ska säga nattinatt  till Philip och sen gå o gosa ner mig i sängen^^ Pöss
2012-02-14 @ 21:20:44 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Mamma

Gör dig av med sju saker om dagen... Den ska jag följa... Kanske får vi ordning förr eller senare då...



Kramisar



Mamma

2012-02-16 @ 08:42:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0