33+3

Tiden går fort ! Dagen D närmar sig med stormsteg... bara 45 dagar kvar till beräknat datum... Alla bebiskläder är tvättade, sängen är bäddad, vagnen är fixad och bb väskan är nästan färdigpackad, så hade det inte varit för plugget så hade vi varit redo vilken dag som helst :)!
 
Melanie har den senaste tiden fått ett sånt fruktansvärt temperament, vredesutbrott när hon inte får som hon vill, vägrar sova, vägrar äta och är allmänt arg hela tiden... kul! Första riktiga trotsåldern antar jag så vi bara väntar på att hon ska börja lugna ner sig lite och kommunicera ännu mer så hon slipper bli arg! Eller i alla fall börjar hantera dom känslorna lite istället för att skrika, slänga sig på golvet och gråta....
Blev så glad häromdagen när lilltjejen fick för sig att för första gången sätta ihop två ord: Akta dig :)!
Lilla snigel har verkligen påverkat henne haha...
 
Men förutom att jag just nu går runt och har ont i ljumskarna, känner att bebis har sjunkit ner väldigt långt och är lite allmänt stressad för jag har så mycket att göra så är allt faktiskt bra. Den 11 dec är det barnmorskan igen så får hoppas att jag har rätt och han har fixerat sig ;) 
 
 
 
Magen ser rätt nersjunken ut enligt mig! Och jag är sååå glad att det enda som har förändrats i övrigt är en bristning på ca 1 cm som iför sig kliar, men ingenting emot hur det var förra gången! 1 cm är ingenting i förhållande till hur det var när jag väntade Mellis. Så får hoppas att det håller sig ungefär såhär *peppar peppar*...
 
men nu ska jag städa... och städa... och städa så jag kan sätta mig sen med gott samvete när jag pluggar och veta att det är fint hemma :) Andra arbetet är klart så nu är det läsning för inlämning 3 som gäller, samt lite korrekturläsning för arbete 2 såklart ^^
2012-12-06 @ 09:48:49 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0