2012-04-12

Mycket har hänt! Sedan sist har jag och Melanie spenderat en hel (!) vecka hos mamma/mormor. Philip kom förstås också och firade sin födelsedag och påsk med oss. Nu har jag massa att göra hemma för på måndag börjar jag nämligen jobba! Ska försöka lösa hur jag ska göra med barnvakt i framtiden, får väl se om jag hittar några frivilliga...
Så det har hänt en del bra saker faktiskt, men också dåliga...


Det som inte får hända har hänt, på påskafton förlorade min fina vän Livia sin son Maximilian i en olycka. Jag var på minnesstunden och det var hemskt. Den fina familjen borde inte ha fått utstå något sådant. Ingen borde behöva överleva sitt barn. Jag har tänt ljus för dom alla tre och händelsen och känslorna har knappt lämnat mig för en sekund sen jag fick reda på det. Nu har de fått genomgå det värsta som kan hända, och jag vet inte vad man kan säga utom att man finns där när de vill och orkar träffas.

Maximilian, vi är glada över att få ha lärt känna dig. Du har givit dina föräldrar sådan glädje som bara ett barn kan ge. 10 månader är för kort tid på jorden, men nu sitter du där uppe och vakar över dina föräldrar.

"En ängel i livets bok skrev
Han är född nu, en liten pojke det blev
Ängeln stängde boken och viskade orden
Men detta barn var för vackert för jorden"
2012-04-12 @ 16:56:22 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilka fina ord!



Tack mitt kära barn för att du orkade stanna en vecka trots att jag jobbade långa dagar. Det var underbart att få ha er där.



Kram



mamma

2012-04-13 @ 18:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0