9/4

Svar till Amanda: Ja jag har fått in den och den är ursnygg, du borde komma och kolla på den;D Så kanske jag till och med kan bjuda på lunch? ^^ haha:P


Dagssammanfattning: För att starta dagen blev det ännu en tidig morgon med lillskiten och sen bar det av till
pappa för att diskutera kryssningen till Polen (awsome hehe) och en snabblunch/fika. Vi har även haft finbesök här idag i form av Lana och hennes kille, jättetrevligt och Melanie var på hyfsat bra humör trots att hon sovit max en timme på hela dagen. Hon har varit övertrött hela kvällen stackarn men hon somnade ändå riktigt bra tillslut, dock med nappen ikväll vilket jag egentligen ville undvika x( Hon satt snällt i stolen och lät båda två mata henne och skrattade och försökte charma dom på alla sätt lilla dockan :P
Jag har beslutat idag att vi ska låta Melanie sova i spjälsängen från och med ikväll med eftersom att hon blivit så stark i överkroppen att hon kan kolla över kanten på babykorgen. Inte för att jag tror att hon kommer kunna ta sig ur den på ett bra tag men det är väl lika bra att börja redan nu så man inte överraskas (: Har ju en babymonitor så det känns helt okej att flytta in henne till sitt eget rum. Mitt mål är att hon ska sova i sitt eget rum hela tiden nån gång mellan 5-6 månader. Ännu ett steg i rätt riktining för min rullande lilla tjej ^^
Klockan ör 20,13 och det känns som om den är tio så man kanske ska sätta sig och vika tvätt så jag slipper ha dåligt samvete över tvätthögen när jag sätter mig framför tvn sen x) Ännu en spännande dag i en hemmamammas liv med andra ord! Det låter som det suger men ändå älskar jag det, bara jag kommer utanför lägenheten någon gång om dagen (utöver issys promenader) så älskar jag att vara hemma med lillskiten ^^
Ne nu måste tvätten allt vikas^^ ciao!
Suddig bild på Mellis i finfina kläder från mamis kusin Ida
2011-09-04 @ 20:18:54 Melanie 4-6 mån Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0