5 månader

När man läst rubriken kanske man förstår att idag är dagen då min lilltjej blir fem månader gammal, stor tjej redan! Mellis har varit lite febrig sen vaccinationen igår. Usch usch för vaccinationer! Hon hade i alla fall blivit stor (enligt mina mått mätt) 63cm och 6,1 kg! 3cm och 400g sen senast^^ Hon följer kurvan men ligger under genomsnittet enligt Bvctanten. Numera gör hon detta:

*Hon rullar runt åt alla håll och kanter
*Ställer sig på knäna och händerna
*Äter riktiga måltider och inte bara småätande
*Somnar själv och sover i sin egen säng mellan ca 18.30-5.00.

Framsteg med andra ord för lillan^^ Hon har varit lite febrig sen vaccinationen och innan dess va hon lite snuvig så lite gnäll har det minsann varit, och mycket sömn helt klart!

Har bakat cuppies i två dagar med Hanna också hehe:D Igår blev det chokladcukcakes med vaniljfrosting och idag gjorde vi geishacupcakes med nutellafrosting.. finfina är dom! Kanske ska ta med mig en till min kära mor imorgon? Fast kanske inte så bra att bjuda två diabetiker på så mycket socker? Äh en cupcake kan dom allt få ^^ Sen blir vi nyttiga resten av min vistelse(!) Slimmade ska vi bli ;)

Har tagit massa finbilder på Mellis idag, men jag får lägga in dom när jag får tillgång till den andra datorn.. slänger in ett till inlägg snart med andra ord:D Ciao!
2011-09-21 @ 19:16:52 Melanie 4-6 mån Permalink


Kommentarer
Postat av: Mamma

Mellis? Det äter man på dagis... Kan hon inte få heta Melanie? ;)

2011-09-22 @ 16:47:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0