Dålig natt

Först och främst svar på Magdas kommentar:
"Näringstillägg är väl en sak och modersmjölkersättning en annan? :O Jag brukar köpa modersmjölkersättning! :)"

Jo jag har också alltid köpt modersmjölkersättning!:P Det konstiga med det hela är att jag sedan hon var fyra månader har köpt babysemp 2 (eftersom att det stod att man skulle börja med det vid fyra månaders ålder) Och denna gången gick jag precis som vanligt till affären och köpte babysemp 2 och tänkte inte mer på det. Märkte inte något annorlunda förrän jag instäg att skopan var annorlunda och så såg jag att denna ersättningen var från 6 månader och inte från 4 som det brukar vara. Iof gör det inte så mycket för hon är snart 6 månader iaf. Men det stod också på paketet att detta var näringstillägg och inte modersmjöljersättning som det alltid stått innan. Samma paket, samma affär och ändå blev det fel X_X Riktigt skumt ._.


Över till rubriken. Melanie hade en dålig natt för tredje natten i rad. och det var kanske inte så konstigt för jag insåg idag att hon måste haft jätteont i magen när hon helt plötsligt gav mig två bajsblöjor på tio minuter. Hon har varit extra gnällig med och nu verkar hon må mycket bättre! Så ska köpa lite päsonpuré och ge henne till gröten på morgnen och hoppas på att det i kombination med lite extra vatten ska göra så vi slipper detta igen!


Vi var förövrigt och hälsade på den familjen som jag ska hjälpa ett tag framöver. Hämtade på fritids så att fröknarna skulle känna igen mig och sen gick vi hem och fikade lite. Jättetrevligt! Ska dit idag igen och käka middag och sen ska jag vara där på tisdag igen och hjälpa till :)

Och hur går det då med sockerfria oktober? Jo det går bara bra! Bakade chokladbollar till Philip (han var så trött imorse så jag tänkte att han kan behöva något lite trevligt när han kommer hem från skolan) och smakade inte ens smeten. Ska man göra något ska det göras ordentligt! Har börjat gå ut och gå med i det normalt så fina höstvärdet (idag suger vädret men ska ut ändå när det är dags för Issys lunchpromenad och Melanies middagslur). Bieffekten att jag gått ner 2 kilo är inte så tråkig den heller hehe...
2011-10-06 @ 10:35:48 Melanie 4-6 mån Permalink


Kommentarer
Postat av: Magda

Jag fick svar på frågan på BVC idag! Uppenbarligen har livsmedelsverket ändrat sina riktlinjer så babysemp2 ska ätas från 6 månader, samt att de inte ska börja smaka mat förrän 6 månader! Så därför är det samma förpackning och allt men det står lita annorlunda på dem nu :) Jag tycker att de borde ha gått ut med det lite mer så att man inte blir så förvirrad!

2011-10-06 @ 22:36:16
URL: http://nertus.blogg.se/noir

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0