tänkartid

Melanie ligger och sover här jämte mig och philip ligger och sover han med så jag har lite tid över. har så mycket stora beslut att tänka på nu känner jag.

*Måste ansöka om dagisplats till Melanie. Och då är frågorna:
När ska jag låta henne börja (just nu lutar det åt Augusti nästa år)
Om jag låter henne börja i augusti så måste jag skaffa mig en annan sysselsättning och då är frågan om jag ska börja plugga igen. Men jag vet inte hur det kommer gå med pluggandet för alla utbildningar som jag är intresserad av är på 100%. Hur mycket kommer jag då behöva ha henne på dagis? för hur många föreläsningar kommer jag ha? Men tänk om jag vill ha fler barn, hur ska jag då göra med utbildningen? För ett mindre barn kan ju inte vara på dagis och jag kommer ju plugga tre år. det hade varit mycket lättare om utbildningarna hade hunnits på halvfart.

För mycket att tänka på helt enkelt. För många frågor som inte går att besvara just nu. Hur kommer vi klara ekonomin om jag måste plugga på helfart? Jag kan ju inte jobba då så vi kommer få leva snålt ett tag tills Philip kan börja jobba. Jag kommer ju få 3000:- i studiebidrag plus det jag jobbar ihop.

Jag gillar inte att tänka på såna här saker just nu. Eller det är lite lögn. Jag gillar att tänka på den här delen av framtiden, men jag gillar inte att det är så mycket jag inte vet just nu.


Nu var min framtidstänkartid över förMelanie är vaken och ligger här och leker med en tom burk. Gulle♥
2011-11-07 @ 08:24:51 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0