längesen.

Fick frågan av pappa om jag hade skrivit något mer på bloggen. Och det kom jag på att jag visst inte hade, jag har tänkt tanken men inte kommit till skott av någon anledning. Jag har egentligen haft mycket tid och det händer nya saker varje dag så har ingen bra anledning. Vet inte vad Melanie höll på med senast jag uppdaterade men lite kort kan jag ju skriva nu i alla fall:

*Hon kryper runt runt hela dagarna och har även börjat ställa sig upp mot saker och ting. (=tusen blåmärken i pannan)
*Hon äter numera tre välling/grötmål varje dag och även ett purémål och sen har jag köpt små "påsar" som man lägger frukt osv så hon kan äta själv. Hon har hittills testat
Puré: Morot, potatis, majs, ärtor, grönsaksmix, kyckling, (allt detta har hon gillat) spaghettis och köttfärssås, kalops, kyckling med couscous och bulgur (har framkallat klökningar och arga miner)
Fruktpuréerna är lite mer enformiga. Änsålänge är det päron, äpple, äpple/kanel och äpple/kiwi som har älskats av lilletjejen :) Och ja blåbär i gröten var gott det med :)

Hon har börjat uppskatta leksaker mer och mer så idag var jag och min kära Amanda på ÖoB och där hittade jag ett litet keyboard med djurljud och hon älskade den. Ska lägga upp lite bilder sen på vad hon håller på med om dagarna :)

Hon är så mysig min lilla tjej, hon har till och med börjat vara på bättre humör när vi är borta. Vi var hos mamma i två dagar nu och hon var på bra humör oftast.. utom när vi satt i bilen såklart x)


What more what more.. jag har jobbat en hel del. Har tjänat pengar och det betyder att vi har börjat göra om lite mer hemma ^^ Fick även lite möbler av en kompis som skulle flytta så numera har vi en divansoffa och datormöbel mm i gästrummet. Kommer bli bra när det är klart^^


Eller ja vi var ju på kryssning i Polen med! Kryssning dit med spa och god mat, heldag i Polen med massa spännande saker som akvarium och jättestor marknad. Kryssning hem. Jättemysigt måste jag säga :) Skönt att vara på en liten kortsemester ^^ Måste dock säga att det inte var så mysigt med äckeltoaletterna och bittra polacker som inte kunde engelska. Lite fail att vi glömde nycklarna där med.. men dom är påväg tillbaka i alla fall!


Nu ska jag faktsikt unna mig en långdusch och en cider som vi köpte på båten, allt medan Philip läser högt för Melanie ur sin nya bok som jag köpte till honom.

Kärlek♥
2011-11-06 @ 18:31:28 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Pappa

Fint att det löste sig med nyckeln. Jo, några polacker var lite sura, fast en del var också ganska hjälpsamma. Mina erfarenheter från tidigare besök i Polen är att de flesta är trevliga. Jättekul att hitta på något tillsammans.



Pussa Mellis blåslagna panna! Kram

2011-11-07 @ 08:01:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0