irritation

Jag har i flera dagar nu haft en stor boll av irritation inom mig. Sådär så att det blev "snöboll rullandes nerför en backe"effekt. Mitt dåliga himör har blivit värre när saker som:
*Vällingburken ramlade på min tå
*Melanie river ner allt
*Issy har sitt vanliga pms humör som hon alltid har när hon löper
och andra dumma saker händer. Det som har varit min räddning denna veckan är att jag har träffat många nära vänner. Jag behövde dom avbrotten i vardagen, för vardagen denna veckan har varit riktigt jobbig. Men idag är vändningen. Melanie sover och jag ska städa vidare för snart ska jag till pappa och påbörja julmaten. Låter konstigt att säga men det är sant! Vi ska förbereda lite grejer redan nu så jag slipper göra allt när julen börjar närma sig. Idag tror jag vi ska göra köttbullar och eventuellt Jansons och sen frysa in det för det är trots allt bara en månad kvar till julen! Ser fram emot att pynta lägenheten fin och bjuda på mat och glögg och spela julsånger för Melanie. Dock tänker jag inte börja spela massa jullåtar och grejer förrän det är första december för då tänkte jag göra allt på samma gång med julstädning, pyntning och samla jullåtar på både svenska och engelska.

Jag känner att jag inte har så mycket tid att skriva just nu och jag lär inte ha mer tid nu i veckan som kommer för då är det dels mer jobb än vanligt och dels min och Philips 3års dag. Ska försöka hitta på något mysigt tills lördag för vi hinner inte fira på onsdagen eftersom Philip går i skolan och jag jobbar.

Nu åste jag verkligen fortsätta städa. Annars kommer jag aldrig bli klar.
Älskade dotter blir 7 månader imorgon med. Stora tjejen ♥
2011-11-20 @ 10:07:53 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0