förlossning?

Jag har ännu ingen aning. Inte en jäkla aning om hur det kommer yttra sig att förlossningen är på g. Det finns tusen sätt att veta det och alla verkar vara lite halvlulliga.
Slemproppen kan gå.. men den kan också gå i omgångar, eller märker man det inte alls. Eller så går den när man är på förlossningen.
Vattnet kan gå... men man det kan också sippra så man snarare känner som om man har flytningar eller kissar på sig..
Man kan få värkar.. men man får också förvärkar (eller ja alla utom jag uppenbarligen)
Så hur vet man då? Hur vet man att det är på g? Skulle kännas bra att få ett litet tecken så man bara vet hur något av allt detta känns xD
Vi får väl se! Snart hoppas jag xD
Har haft svårt att andas idag.. mina lungor känns ihoptryckta ._. men jag är i alla fall iordninggjord för första gången pålänge! Har köpt ny foundation och mascara och har gjort ansiktsmask med lilla mamma så nu känner man sig fräsch^^

Vi bäddade även klart bebissängen igår. Gulligt värre:D Och fyllde dessutom kläderna i lådor efter storlek så jag har en låda med pyttekläder, en som man har efter typ 3 månader och en stor där det är ännu lite större kläder:P Blöjor har även inhandlats så nu känns det redo. Helt redo! Idag är det babyshower, vilket är sista händelsen egentligen innan bebis kommer. Det är väl ett eller två besök kvar hos barnmorskan, men det är inget speciellt direkt. Man längtar efter varje gång, men ändå är det lika tråkigt varje gång. Allt utom att lyssna på hjärtat såklart^^

Ne nu är det mindre än en månad kvar till min beräkning på datum när bebis kommer, och lika långt till skolan slutar så det kan gärna få komma nu? Snälla.?
2011-03-19 @ 15:39:40 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Mamma

Gudars lilla älsklingsbarn! Det är inte lång tid kvar nu. Spännande att äntligen få träffa det lilla livet, skrämmande att mitt lilla barn har blivit stor. Känns väldigt underligt.. Som Therese sa i fredags - kan inte fatta att Lina ska ha barn. Det var ju inte länge sedan hon själv sprang här i blöjor... Fast å andra sidan är det 19 år sedan...



Tack för en underbar helg. Jag älskar dig mitt hjärtebarn!



Kram



Mamsen

2011-03-21 @ 07:49:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0