16/3

Lyckades inte få något plugg undanstökat igår... dock har vi ett helt rent kök och en i övrigt hyfsat välstädad lägenhet.
Börjar känna av höften mer och mer nu. Får hoppas att det inte blir värre för just nu är det till och med svårt att ta sig till bussen, och ännu värre: Ta sig upp till lektionerna som man har typ 3 våningar upp.

Fortfarande inga förvärkar eller rejäla sammandragningar (förutom om jag går snabbt eller så) och det är typ.... något på 30 dagar kvar till bebis är beräknad både enligt min räkning och enligt bms. Borde inte kroppen förbereda sig alls? Just nu känns det verkligen verkligen som om hon får komma typ nästa vecka eller så. Allt är helt förberett förutom att jag ska sätta i spjälskyddet, bädda rent i sängen och lägga ner kläderna i lådor. Sen är allt förberett tills hon behagar att komma! Känns bra att ha allting klart faktiskt nu när det är typ en månad kvar.
Men som sagt du är hjärtligt välkommen att komma tidigare än så, min mage kliar sönder och bristningarna är fula som in i helvete. Sen jag var sjuk har dom blivit MYCKET värre än innan så jag får kämpa på med att bleka dom efter förlossningen, så jag kan må bra när jag ser mig själv i spegeln.

Hoppas verkligen att barnmorskan har bra nyheter och säger att du har fixerat dig nu när vi ska dit idag så det känns ännu lite närmre. Små steg framåt!

Har nog inte direkt något mer att säga om bebis idag... känns onödigt att lägga ut veckofakta numera eftersom det typ inte händer nånting förutom att lungorna fortsätter utvecklas typ. Det viktiga är att nu är du färdigbakad och klar att komma ut så nu ska du bara välja själv vilket datum det blir. Vi väntar otåligt på några tecken att du har lust med det...



2011-03-16 @ 09:57:42 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0