lördag!

Tänkte använda dagens datum som rubrik men jag insåg att jag inte har en aning om vad det är för datum idag X_X man tappar verkligen allt när man får barn x)
Va på en mucho trevlig grillkväll igår hos Melanies gudmorsa Issa, med  oss va även Ida och Amina som jag (utöver dopet) inte träffat på jättelänge! Så det var riktigt nice faktskt^^
Gudmor nummer två sitter i Paris och gör mig avundsjuk, vem vill inte åka till Paris och äta i Eiffeltornet liksom ._.
Anywhow, idag blir det bakning för hela slanten: Tre sorters bröd och två sorters bullar som inte kommer vara helt fel att tina upp sen när man kommer hem från kusten så jag slipper baka ett tag ^^ Sen borde man väl ta tag i städningen med.................... men det känner jag verkligen inte för. Jag känner snarare för att gå och shoppa men ickesanicke för denna månaden ska vi spara våra pengar till England:D Och mathandling blir det när vi kommer hem från kusten så jag kan inte ens tillfredställa mitt shoppingberoende lite grann :( Fast iof så har vi köpt en sodastream och en popcornmaskin denna månaden, vilket har funkat väldigt bra faktiskt! Har inte köpt hem någon läsk och inte en enda godisbit har kommit in i lägenheten sen dess:D Känns värt! Och grymt mkt billigare med popcorn än att käka godis hela tiden så popcornmaskinen ser jag som en jättebra investering (även om den poppar runt lite hur den vill så funkar den ändå bra) och 200:- är inte så mycket det heller ^^
Herregud Melanie sover fortfarande....  hon somnade sent igår och har sovit bra hela natten, sen vaknade hon imorse och Philip fick ta henne och sen har hon sovit ännu mer i sin gunga, kanske man borde stänga av den så hon inte har en så sövande effekt av gungandet? Äh får väl se om hon vaknar snart så hon kan få mat igen^^ Va på bvc med häromdagen förresten... Melanie fick sina vaccinationssprutor och va jätteledsen! Usch det gjorde ont i hjärtat att hon grät så mycket :( Och hon är fortfarande en liten tjej 59cm och 5215 g. Hon följer tydligen sin kurva men samtidigt så tyckte hon på bvc (inte den vanliga utan nån ganska otrevlig person) att vi skulle ge henne mer mat, som om vi låter henne gå hungrig lr nåt:S Vi matar henne lätt 8 ggr om dagen och en gång på natten och hon äter tills hon är mätt så jag fattar inte hur vi ska få henne att äta mer:S
Nu blev det visst ett långt inlägg men man får väl passa på när man har lite tid över antar jag:P Nu ska jag gå och hämta min lilla gosa eftersom dom på bvc sa att vi måste väcka henne om hon sover för länge på dagen så hon får äta lite.... blä säger jag bara -.- aja jag får i alla fall lite bebismys:D
slänger in en bild på mellis rum med (lite mer grejer än vanligt men i princip såhär ser det ut ^^
2011-07-23 @ 11:30:01 Melanie 0-3 mån. Permalink


Kommentarer
Postat av: Magda

När Vincent väl sover, vilket jag inte kan påstå händer så ofta, finns det inte en chans i världen att väcka honom o försöka tvinga honom att äta.. Jag fattar inte varför de alltid säger att man ska väcka bäbisen! Det känns så elakt :(

2011-07-27 @ 00:06:28
Postat av: mamma

va fint det blev!

2011-07-28 @ 11:24:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0