vecka 33

Din graviditet startade Sön 19 jul 2010.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Sön 2 aug 2010 (ägglossningen).

Du är på dag 225 av 280. (80,4%).

Du är i vecka 33.
Du har gått 32 fulla veckor och 0 fulla dagar (v32+0).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Lör 24 apr 2011
Du har 55 dagar kvar till beräknad förlossning.




Ja nu är det snart dags. Underbart och skrämmande på samma gång. Det är 55 dagar kvar till det som enligt barnmorskan är Dagen D. Enligt min räkning är det dock ännu kortare tid kvar x) men nu är det bara mars-månad kvar sen kan bebisen komma närsom. Vi har allt hemma som vi behöver till bebis, vi har nästan 10 000 kronor undansparat ifall det skulle behövas när den lilla kommit till världen. Babyshowern är om tre veckor och sen ska vi försöka installera babyskyddet i bilen så vi vet hur det ska sättas dit när det väl blir dags x) (utan bruksanvisning är allt kärnfysik för mig).
Vi har köpt allt som ska köpas så nu ska vi börja bunkra upp med blöjor och lite ersättning. Ska boka tid i tvättstugan med så vi kan tvätta alla bebiskläder (eller man kanske borde tvätta det för hand eftersom att maskinerna här inte kan tvätta 30 grader?) Tåls att tänka på några dagar till^^

Konstigt nog är jag inte stressad eller nervös, jag vill bara ha ut barnet typ... nu! Så min kropp blir min igen och jag slipper all extravikt jag springer omkring med hela tiden. Vill inte ha mer bristningar, vill inte gå upp mer i vikt, vill inte kissa 20 gånger om dagen och jag saknar att kunna välja bland lite olika klädesplagg !

Nu är det bara typ 10 dagar kvar till min födelsedag, 20 dagar kvar till babyshowern och (som mest) 46 heldagar kvar i skolan! Nu får tiden gärna flyga iväg så det blir april och bf månad. Flyyyy away march!






Åka:
Babyskydd (bil)√
Barnvagn√
Skötväska√
Åkpåse
Parasoll√
Myggnät√
Varm filt√
Regnskydd
Plastad frotté√
Barnvagnsleksak
Reflexer till hjulen
Bärsele√
Täcke√
Kudde√
Fårskinnfäll√
Bärsjal
Hjulskydd (onödigt)

Sova:
Madrass√
2 lakanset√
4 dra på lakan√ (eller ja jag har två iaf)
Plastad frotté√
Mobil√
Flera filtar√
Resesäng
Täcke√
Kudde√
Spjälskydd√
Babynest

Sköta:
Tvättlappar√
Våtservetter√
Blöjor
Frottélappar√
Rumpsalva√
Barnolja
Febertermometer√
Alvedon
Borste√
Tops√
Bomullsrondeller√
Skötbädd√
Blöjhink√
Badbalja
Badtermometer
Bad-cape√                                                                                                     
Nässug

Till mamma:
amnings-bh
Amningsinlägg√
Bindor
Bystvärmare
Minst 2 amningströjor√
Bröstpump
Mjölkuppsamlare
Bröstvårtsalva√
Bröstvårtsluftare
Massageredskap
Amningskudde

Möbler & Prylar:
Spjälsäng√
Skötbord√
Byrå
Babysitter√
Leksakskista
Skallra
Baby-gym
Mjukdjur√
Babyvakt

Ja det mesta har vi ju i alla fall^^
2011-02-27 @ 16:28:45 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0