to dooo

Kvar att fixa till bebbe

 

NAN 1 ersättning

NAN 2 ersättning

Fårskinnsfäll

Bepanthen

Babyolja

Febertermometer

Alvedon för barn

Badbalja

Babyschampo (har visserligen lite hemma men förr eller senare kommer man behöva mer)

Nässug

Tvättmedel – oparfymerat

Sköljmedel – oparfymerat

Amningskudde - skulle Amina sy om jag inte är helt fel ute xD

Babygym

Babysitter - skulle vilja ha automatisk, men vanlig får duga^^

Kläder i STÖRRE storlek - inte för att jag är missnöjd, men jag har ju nästan bara fått i supersmå storlekar änsålänge xD Behöver typ 74 och kanske större xD

Nappflaskor - åtminstone 2 st ^^

Miniform

Hoppgunga

Resesäng - kan vara bra att ha dom dagarna man ska iväg eller pappa ska ha den lilla(:

Inredning till bebisrum - OM vi får lägenheten så ska vi inreda ett litet gulligt rum :D Kommer köpa mkt begagnat och typ måla om och så, men det kommer bli supersnyggt! Typ sänghimmel, små gulliga saker på fönstret, fårskinnsfäll (förmodligen som "matta"), byrå (som jag tänkt köpa på macken och måla lite fint) Det kommer bli super!

Väggdekor - med någon fin text som man kan sätta på väggen både i Philips och mitt och bebbens rum. Typ Carpe Diem i sovrummet och Together we make a family i bebis rum ^^

 

Blöjor - kommer ALLTID behövas XD Får börja köpa på mig ett lager i förväg så man har det hemma i lite olika storlekar xD

Iskubsformar - till att frysa in barnmat i

Tvättlappar

Hundmat - också bra att köpa på sig ett lager så man slipper köpa hela tiden

Folie, plastpåsar - saknar jag ALLTID hemma! Så nu skriver jag ner det så jag kommer ihåg det xD

Bajspåsar - ännu en lagersak

Hundgodis - och även detta bra att ha hemma xD (blir väl blodpudding i mängder i frysen xD)

Avmaskningsmedel - vovve måste avmaskas snart ! Får INTE glömma det

 

Detta va i alla fall den roliga delen... sen har vi allt det "roliga" med försäkringskassan och sånt som jag krabbat med ett tag nu....men det får vara tills nästa fredag då han från försäkringskassan kommer till föräldragruppen

Är i vecka 31 idag med! Och bara en dag kvar till ultraljud och lyssna på hjärtat♥ Magen är som en boll, men båda kamerorna har fullt minne/ingen laddning så kan inte lägga in en bild precis nu xD Men hon är livlig där inne och sparkar och rör sig om vartannat. Har inte känt några tendenser till fixering än, men vi får väl se vad dom säger på ul imorgon. Hon ligger bara åt sidorna och trycker just nu.

Skolan börjar kännas superjobbig nu. Känner mig tung och trött för det mesta och känner absolut inte för att göra nånting egentligen, men man kan inte göra mycket annat än att stå ut den sista tiden. Måste klara alla kurser så jag får hålla kvar disciplinen i alla fall ett par veckor till. Sen kan jag "unna mig" att missa några lektioner eftersom att jag faktiskt har full närvaro på dom flesta lektionerna. Läääängtar tills jag är ledig och kan börja träna igen och faktiskt röra på mig utan att känna mig som en valross ._.

Bebis skulle klara sig om den kom ut nu, men ett par veckor till får den allt vänta! Men gärna lite innan BF... x)

Har inga som helst tecken på att det börjar göra sig iordning i magen faktiskt... inte ens sammandragningar som jag kan känna av. Inga foglossningar, ingenting med att vända huvudet neråt. Nada... Aja det ska jag väl se som nåt bra antar jag, jag slipper ju trots allt det mesta onda xD

 

Måste plugga nu.... vill inte plugga... vill sova ._.

2011-02-13 @ 18:01:28 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0