skolan är underbar!

Eller vänta, titeln ljuger lite. eller ganska mkt faktiskt.
När jag en dag tittar tillbaka och säger "åh va lätt man egentligen hade det när man gick i skolan" Så ska jag hänvisa mig själv till detta inlägget och försöka inse hur "underbart" det var/är.
Jag har just varit på lov i en vecka, har haft en lektion och är helt totalt slut.
Nu är det 3.5 timme där jag inte har något att göra eftersom att schemat är dåligt och inga andra är i skolan atm.
Jag jobbar röven av mig dag ut och dag in och ofta sent på kvällarna och på helgerna, och vad får man ut av det? Inte ett skit just nu. Högarna blir bara högre och högre hur mycket jag än pluggar, projektarbetet hänger som en tyngd på ett ton på axlarna och det bästa av allt! Vi får inte ett öre för det.

Så nu vet vi alla. Så bra är skolan. Men nu är Ewe här så vi ska äta, tack och hej!
2011-02-28 @ 10:39:08 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Mamsen

Vet du vad älskade dotter? Jag är så innerligt stolt över att du beslutat dig för att lägga så mycket tid på skolan som du gör just nu för att inget ska släpa sedan. Du kan glädja dig åt att när bebis dyker upp så har du klarat av skolan och kan slappa och njuta av din tid med bebis.



Jag är så stolt över att du stöttar och hjälper Philip så att även han klarar ut sina studier.



Tro mig - ni kommer gå stärkta och stolta ur den här lite jobbigare perioden. Och ni kommer inte gå lottlösa, det lovar jag :)



Puss och kram



mamsen

2011-03-01 @ 10:32:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0