sjukhusdag

Morgonen började med att möta upp Amanda på stationen, sen blev det till o dricka äcklig dricka för att testa blodsockervärdet (drickan smakade lichi och jag tänker aldrig dricka den igen). Sen hade vi undersökning hos bm och intygsskrivning. Jag hade gått upp 2,5 kilo, blodtryck 120/75 och bebis hjärta slog 150 slag i minuten (speedad på sockret i drickan som jag nyss tvingat i mig). Intyget skrevs, hon frågade om alkohol- och tobaksvanorna och va nöjd med svaret antar jag x) Sen kan man inte skada bebisen genom att trycka på den (var tvungen att frågaXD)
SF-måttet låg på 30 och hon tyckte att jag skulle börja äta järntabletter, men vetifan om jag orkar ._.

I samlad trupp bar det sen av till ultraljudet. Där fick vi se att njurarna på den lilla inte är speciellt vidgade längre så det var inga problem. Hon mätte magen på bebisen och på ca 1800 gram så låg det aningen över medelvikten för veckan. Vi såg också ansiktet på den lilla tösen (trodde denna bm också, eller i alla fall "såg hon inget pojkaktigt") och vi fick en gratis bild där vi hade beviset för att bebisen inte är harmynt ^^
Bebisen låg med huvudet neråt med ansiktet ut vid höger höft på mig så förhoppningsvis stannar den i ungefär samma läge!^^

Sist av allt tog vi ett till blodsocker, första värdet låg på 5,0 och värdet efter glukosbelastningen var 4,8 så det var jättebra^^

Som en sista grej sprang vi ner i källaren på sjukhuset där vi fick ett startpaket med tygblöjor (även om jag inte kommer använda tygblöjor så, gratis är gott!

Snaaaart blir det samhäll och sen åka med kära pappa hem. Men först ska jag nörda lite fb och kanske läsa lite naturkunskap^^ Det är ju trots allt genteknik debatt imorgon... X_x


2011-02-15 @ 12:53:02 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0