england!

Så nu va man hemma igen efter en vecka i england
5 underbara dagar.
På lördagen tog vi tåget upp till mamma och stannade där över natten och hela söndagen fram tills kvällen då det va dags att åka till flygplatsen. När vi kom till Stansted (efter att philip nästan fastnade för att chippet i hans pass var sönder) så plockade Bernard upp oss och i snabb takt tog vi oss till Kings Lynn, fast jag minns inte så mkt, jag sov så gott så i baksätet hela vägen.
På måndagen när vi vaknade hittade vi Shirley på deras "altan" där vi spenderade resten av förmiddagen ända tills Nicki, David och Rebecca plockade upp oss vid the corner shop påväg över för middag. Efter middagen bar det av till tivolit, dock va det inte så kul för mig eftersom att jag inte fick åka en enda grej på hela nöjesfältet. Fick i alla fall lite sockervadd att smaska på !

Tisdagen spenderade vi på Matalan med Shirley och Bernard där vi fick välja precis vad vi ville till bebisen för sisådär en 50 pund. Dock va vi snälla och handlade bara för 38 pund och för det fick vi följande:


En överkroppshaklapp, body, sparkdräkt och matchande haklapp, overall tills nästa vinter, skötbädd, haklappar. öronmuffar, englandstrumpor, två pyjamasar, ett set med halsduk, mössa, vantar. Sist men inte minst uggs och kanintofflor.
Gummiankorna fick vi senare och även borste och kam (eftersom att hon varit frisör kunde hon inte låta bli xD)
Philip gjorde även en hel del fynd och det slutade med en helt ny outfit från topp till tå^^

Tisdagen spenderades även med en runda på stan ^^

På onsdagen bar det även iväg in till stan där vi gjorde en hel del fynd!


Till bebis köpte vi 5 nappflaskor, hallonbladste (kan man ju också räkna som att det är till mig), två nappar (som vi visserligen inhandlade på söndagen) och på matalan blev det två par vantar^^


Under tisdagen på matalan och onsdagens och torsdagens runda på stan blev det även en del grejer till mig! Underkläder, örhängen, handväska, tre par högklackade skor, ett par låga "ballerinaskor" och två par tygskor i vitt och svart^^ allt för ett sammanlagt pris på ca 300 kronor!

I onsdags blev vi bjudna på kinarestaurang för middag (ät så mycket du vill för ett bestämt pris ungefär), vilket slutade i en jäkla massa pekinganka till philip och kycklingrätter och nudlar till mig^^ mätt och belåten var man efter det (:

I torsdags bestämde Philip sig för att "klippa sig" vilket blev... fult:( och det är inget jag hymlar med att jag tycker! Är han dum nog att klippa en stjärna i huvudet får han skylla sig själv. Aja vädret har i alla fall varit underbart hela torsdagen (15 plusgrader, vilket blir sammanlagt nästan 30 grader mer än det va i Sverige vid samma tidpunkt xD)

Hursomhelst... för att inte nämna fulhåret mer.

Igår blev det en runda till Hunstanton där det blev lite spel i arkadhallen (vann bara en sak denna gången dock) och sen lunch på restaurangen där David jobbar. Löjligt mycket mat!..... Och ändå åt vi allt och lite till... xD
Philip åt någon rib-eye steak med pommes och blue cheese sauce och chokladkaka till efterrätt, själv fick man en megaportion med både kyckling och revben med någon sås och pommes till, och carte dor glass till efterrätt^^
(Låter väl super ointressant för dom som läser men allt detta vill jag minnas i framtiden ^^

Efter det hände inte så mycket. Vi spenderade kvällen framför tvn och lyssnade på anekdoter om allt som dom varit med om i livet, allt ifrån världsomseglingar till föräldraproblem.
Mamma och Roy plockade upp oss på flygplatsen i morse efter en halvjobbig flygresa och muntrade upp mig med... mer presenter!

Tre bebisbodys, en "tjocktröja", en t-shirt, ett hello kittyset, en sammetsklänning, tre underbara par skor och hörlurar (en svart klänning också men den ska hon få tillbaka efter babyshowern hade jag tänkt xd) Fick en bok också för "blivande mamma" på ena sidan och "blivande pappa" på andra sidan som jag och philip ska skriva i^^ (fick några av dom här grejerna innan vi åkte men kunde ju inte plocka med dom till England så jag räknar det som att jag fick dom nu^^


Efter några timmar spenderade i Floda med god mat och efterrätt spenderade vi tre ytterst jobbiga timmar på tåget ända tills nu när vi är heeeeeeeeeemma! Älskade vovve, en ren lägenhet och ett varmt bad är vad jag förutspår att min kväll kommer bestå av^^

Resan må ha varit ganska "alldaglig" men det har varit helt underbart! Älskar hur det känns att få vara del av någon annans familj än min egen och känna sig älskad.




Övriga presenter som väntade på oss i England var:

tunn jacka till bebis som man kan vända ut och in för ett annat mönster, två tröjor i samma mönster som jackan (med matchande byxor), philips leksak som han hade när han var liten, en jacka med Mimmi på, Piglet skor, Klänning med Mimmi på, strumpor och ett helt set med Ruh (allt ifrån filt, haklapp och mössa till body och sparkdräkt). Så grymt söta presenter! Kunde inte gjort det bättre själv ;)
(tröjan med Barbafamiljen är från May, men den fick en liten plats i mitt collage den med^^)

Men som man säger, borta bra men hemma bäst. Nu väntar badkaret på mig och sen blir det sängen, man har ju trots allt varit vaken sen 3 i morse. Kortfattat om den sista resan till England utan bebis ute, nästa gång ska vi försöka få med den lilla på planet och "visa upp" henne för släkten ^^

2011-02-26 @ 22:10:43 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: amanda

Nu är det nästan så att jag hoppas att bebis är en killbebis, han kommer bli gullig med massor av rosa kläder! låter som ni haft en mys resa iallafall! <3

2011-02-27 @ 12:33:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0