supermom!

Issa berättade igår att hennes syrra kallat mig supermamma för jag sprungit runt med hunden och Melanie på stan och fixat och grejat utan Philips hjälp. Kändes som om jag behövde det! Har haft dåligt samvete i princip sen Philip åkte för att jag känt att det var jobbigt (dom första två dagarna va jobbiga men sen vande jag mig och fick lite rutiner), och enda anledningen till att jag hade dåligt samvete var för att Philip någon gång vill ha en till hund (vilket jag iof inte vill) och jag vill ha fler barn. Och jag gick hela tiden och tänkte "Men om jag inte ens klarar av att gå ut med hunden utan att det känns jobbigt kanske jag inte ska ha fler barn", dock är det någonting som jag insett inte stämmer. Jag kommer klara att ha fler barn än ett och samtidigt ta hand om Issy, jag kan klara det om jag verkligen vill!
Egentligen om jag ska vara ärlig så går det nog till och med bättre när Philip inte är hemma, av den enkla anledningen att jag inte kan be om hjälp hela tiden. Jag fokuserar liksom all min tid på att vara den bästa mamman och matten jag kan vara och jag klarar det helt på egen hand. Men jag kan inte ljuga och säga att jag inte vill att han ska komma hem igen, det ska bli skönt att inte behöva spendera kvällarna ensam.
Förövrigt så ösregnar det ute... men det gör inget för vi ska inte ut någonting bortsett från Issys promenader. Melanie somnade på filten på golvet efter lite gnäll och Issy ligger och snarkar i sovrummet. Fattar inte varför dom väcker mig vid 7 tiden varje dag om dom nu ändå vill sova vidare båda två ._.
Snark sa en liten Melanie för ungefär 1,5 månad sen♥
Snark sa även valpissy. Liten skrutt va hon allt♥
2011-08-07 @ 09:20:59 Melanie 0-3 mån. Permalink


Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är en supermom!Du är ju min dotter och äpplet faller inte långt från päronträdet ;)



Hoppas du kom iväg till Karl-Oskar dagarna och att du har haft det bra.



Kram!

2011-08-07 @ 12:23:20
Postat av: Angelika - 18 år och mamma till William <3

Okej. ja jag har med fastnat för semper :) Och de verkar ju superbar. Jaa det ska bli egna puréer här med men så lockande att köpa på sig lite burkar ibland :) hihih

2011-08-07 @ 20:53:41
URL: http://kotek23.blogspot.com
Postat av: Magda

Jag tror säkert att du är en toppenmamma! Och det är helt otroligt vad man kan klara om man bara anstränger sig lite.. man ska ju inte göra det för lätt för sig själv heller liksom :P

2011-08-09 @ 19:06:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0