checklista

Ibland är det skönt att ha en dag hemma, det är då jag roar mig med att tänka på hur jag ska slösa pengar på bästa sätt:D
Det vi har och som inte behövs tog jag bort från listan. Rutorna med kryss i är det som jag och Philip redan har kollat ut och de tomma rutorna är sånt vi i princip räknar med att få (hihi^^) eller som vi helt enkelt inte har hittat något bra av än. Men det som är ikryssat är såklart aldrig fel heller, men jag börjar nog köpa på mig ganska tidigt så jag har bra koll på ekonomin så att köpa större/dyrare saker som överraskning kanske inte fungerar så superbra xD

Åka:
(X)Barnvagn
(X)Skötväska (mamma syr)
( )Åkpåse - ingår ibland med vagnen
( )Parasoll - till vagnen
(X)Varm filt
(X)Regnskydd - brukar ingå med vagnen
( )Plastad frotté
( )Barnvagnsleksak
(X)Reflexer till hjulen - ingår ofta till vagnen
(X)Täcke
(X)Kudde
( )Fårskinnfäll - ikea

Sova:
(X)Madrass - ingår med spjälsängen
(X)2 lakanset (eller sy om befintliga)
(X)4 dra på lakan
( )Plastad frotté
( )Mobil
(X)Flera filtar (kan ju aldrig få för många dockxD)
( )Resesäng - lär inte behövas på ett tag så vi väntar med det lite (:
(X)Täcke
(X)Kudde
(X)Spjälskydd
( )Babynest - vet inte ens vad det är så det ignorerar vi tills vidare xD

Sköta:
( )Blöjor - kommer alltid finnas stort behov av xD
(X)Frottélappar
( )Barnolja
( )Febertermometer för öronen
( )Alvedon
( )Borste - onödigt enligt mig
(X)Skötbädd
(X)Blöjhink - får förmodligen det i en babybox (:
( )Badbalja - onödigt att köpa
( )Badtermometer (ej nödvändigt)
( )Bad-cape                                                                                                      
( )Nässug/spray

Till mamma:
( )amnings-bh
( )Amningsinlägg
( )Bröstpump
( )Mjölkuppsamlare (?)
( )Amningskudde

Möbler & Prylar:
(X)Spjälsäng
(X)Skötbord
(X)Byrå
( )Babysitter (förhoppningsvis automatisk)
( )Skallra
( )Baby-gym
( )Mjukdjur
( )nappar
(X)haklappar
(X)flaskor


eftersom att det är min första gång kanske jag har lite för mycket grejer med i listan, men det är inte helt fel att vara förberedd enligt mig (: jag kommer inte köpa för mycket av någonting men om någon vill köpa något speciellt så skulle det vara superbra att veta det^^


är i minst tredje månaden förresten (: Inskrivning om några dagar (:    <3

Ciao !
2010-09-04 @ 12:19:10 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej gumman :) Jag kan garanterat säga att det är för mycket på listan :) Men det är nog bra att förbereda sig. Jag stickar en filt eller två. Kram på dig hjärtebarnet.

2010-09-04 @ 14:56:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0