besvikelse!

Det är konstigt.. även om jag försöker göra det rätta och göra så att alla mina vänner mår bra och vara sanningsenlig och göra folk till lags så känner man ändå att man blir så besviken på sig själv. Jag vet inte, ibland får jag dåligt samvete för nåt jag berättat för att jag tycker i efterhand att det kanske inte var rätt att berätta, även om det inte är någon hemlighet!
Jag avskyr att ha dåligt samvete, det är något av det värsta jag vet för det känns som om känslan ska sitta kvar för alltid. Helt ärligt, just nu har jag egentligen inte ens något att få dåligt samvete över, jag har bara sagt sanningen! Bara att alla inte vet det, men det kommer inte påverka någon. Och alla kommer snart ha annat att tänka på när min mage börjar synas i alla fall...

Bebis vi längtar efter dig <3
2010-09-28 @ 12:50:43 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vet du vad. Att vara gravid och längta efter bebisen är definitivt inget att ha dåligt samvete över. Om sedan någon anser att du borde ha berättat för dem så väljer ni själva vilka som ska veta om det och när... Det är ditt och Philips beslut, ingen annans.



Utan att veta vad det handlar om försöker jag ge ett allmänt råd. Vad det gäller att prata om saker som inte är officiellt men ändå ingen hemlighet så tycker jag att man bör kolla med den det handlar om ifall det är ok. Är det ok så är det fritt fram. Annars får man snällt sälla sig till den tigande skaran tills det är ok att prata om det...



Det är i svåra stunder man märker vem som är de riktiga vännerna... Ta vara på dem, de andra är troligtvis bara energitjuvar - dem ska man undvika...



Vad filosofisk jag blev, det var inte meningen...



Kram



Mamma

2010-09-28 @ 13:51:47
Postat av: Mamma

Hej igen gumman! Att göra det rätta är inte alltid lätt. Men så länge man är ärlig så har man sitt på det torra... Det kanske sticker i ögonen på någon men stå på dig. Ärlighet varar längst.



Pussisar

2010-09-28 @ 13:53:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0