att räkna med..

Du kommer förmodligen att öka i vikt med ungefär 11,3 kg - 15,9 kg under graviditetens lopp. De sista två trimestrarna bör du öka i vikt med ungefär 1,8 kg var fjärde vecka.

Om du ökat genomsnittligt i vikt, så är den fördelad ungefär så här (talen är avrundade):

Mamman:

Livmoder

1,1 kg

Bröst

0,5 kg

Blod

1,4 kg

Vatten

1,9 kg

Fett

3,8 kg

Delsumma

8,6 kg

Fostret:

Foster

3,4 kg

Moderkaka

0,7 kg

Fostervatten

0,9 kg

Delsumma

5,0 kg

Summa

13,6 kg

 

 

Men jag tror att jag kommer gå upp lite mindre än så, eftersom att jag har bättre matvanor och går mer än innan jag blev gravid så kan jag ju ha tur att gå ner på andra ställen och upp på magen^^

2010-09-25 @ 13:58:50 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0