R.I.P

Till Far

 

Här skiljs våra vägar i livet

Den väg vi tillsammans fick gå

Jag tog aldrig nånting för givet

Min saknad känns smärtsam ändå

Du skänkte mig glädjen och skratten

I din värld fick jag komma in

Du var den lyssnande rösten i natten

Du gav mig den som var din

Du är för alltid en del utav mig

Så fjärran men ändå nära

En ängel ska bära min hälsning till dig

Du är alltid en del utav mig

Här skiljs våra vägar i livet

Men du lät mig tidigt förstå

I stjärnorna står det vi skrivit

Tillsammans för alltid ändå

När natten så stilla sig sänker

Finns tystnadens tomhet hos mig

Och likt den klaraste stjärnan som blänker

Så stark är min kärlek till dig

Du är för alltid en del utav mig

Som polstjärnans ljus i natten

Jag tänder ett ljus

Som en hälsning till dig

Som en bro över mörka vatten

 

 



 

Ingen ska behöva dö på farsdag. Du var en gammal man men du va alltid så full av liv. Jag är så ledsen över att du inte får träffa vårt barn, men om jag idag får reda på att det är en liten kille där inne så ska han få sitt andranamn efter dig.

Du kommer alltid vara saknad och älskad käre gammelfarfar <3

2010-11-15 @ 09:00:14 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Mamma

Jo, vissa saker är inte rättvist... Den egoistiska delen av mig ville att han skulle överleva för att träffa mitt barnbarn, men den icke egoistiska delen ville inte att han skulle lida. Han hade ett långt och rikt liv. Det är inte alla förunnat att ha sin gammelfarfar i sitt liv så länge som du. Dessutom har du fortfarande gammelmormor i livet.



Kram



mamsen

2010-11-15 @ 15:02:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0