juuul

julkänslan infinner sig ovanligt tidigt iår måste jag säga! Sitter och äter clementiner som riktigt luktar jul och  funderar på vilka jullåtar som ska finnas i den nya spellistan. Livet är skönt ibland!

Julfixandet får nog börja extra tidigt iår (inte nu men om en månad ungefär) och tills dess måste det införskaffas lite grejer...

apelsiner, nejlikor och röda sidenband är ett måste
färdig pepparkaksdeg
knäck, ischoklad och femminuters kola ska bakas
lussekatter ska bakas
massa mat ska förberedas

ja sen får man ju plocka upp julpyntet ur källaren, och i sista sekund får granen komma upp med (om den nu finns kvar vill säga)

Jag älskar julen! lr ja allt utom julklappshandlandet som bara kostar en massa pengar -.- haha!
2010-11-02 @ 10:20:10 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Erika

håller med :D totalmysigt med julen! Hoppas jag får julpynta mitt egna hem iår!

2010-11-02 @ 13:37:05
URL: http://aaaprilmamma.blogg.se/
Postat av: Mamma

för mig blir det en mycket märklig jul... Men det är väl bara att vänja sig antar jag... Jag har satt glöggen så den är klar om en vecka eller så. Har köpt saffran till lussekatterna och mandel till knäcken och glöggen... Funderar på att göra egen kalvsylta i år... Annars blir det nog inte mycket julmat att tala om hemma hos mig... Men din julklapp är inhandlad - redan :)



Kramisar



Mamsen

2010-11-03 @ 12:20:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0