lussebulle!

Lite klarare förklaring vad jag menade i förra inlägget... jag vet att mina föräldrar kommer finnas som stöd, men en dag måste jag klara mig utan ekonomisk hjälp med. Och den dagen närmade sig snabbare än man kunde ana för några år sedan när man fortfarande fick månadspeng X_x




Här är några saker vi bestämt för bebis änsålänge:
* Jag kommer inte amma speciellt länge, vi kommer förmodligen försöka variera det med mjölkersättning eller bröstpump också, (så att Philip kan vara med på ett hörn:P)

* Jag ska försöka hålla undan godis så länge som möjligt Eftersom att både jag och Philip äter ganska mkt sånt redan, så behöver vi bli mer disciplinerade också (Y) åtminstone till ett par års ålder, sen blir det lördagsgodis som gäller ^^

* Jag ska (efter jag har ammat) försöka mig på att i princip bara ge hemmagjord barnmat så man slipper alla tillsatser.

* Om möjligheten finns så kommer jag försöka spara barnbidraget (dom månaderna det inte är för tajt med ekonomin) så att hon får ett sparkonto tills hon blir äldre också.

* Vi lutar åt namnet Jordynn Elsie Agnetha Waite

* Sedan ska vi också försöka få så att hon tar undan tallriken efter maten så tidigt som möjligt (andra regler har vi inte tänkt på än haha ^^!) men det är en bra början i alla fall (: Och regler och sånt är förstås menat till lite länge fram i livet, men ändå bra att vara överrens så att man slipper dom argumentationerna senare.


Längre än så har vi inte kommit i tankarna egentligen x) känns galet att det är mindre än 20 veckor kvar!


Och ja om ni undrar om titeln på inlägget... så sitter jag här på morgonkvisten och käkar lussebulle och clementin och dricker varm oboy. Exakt så en morgon borde spenderas!
2010-12-08 @ 08:48:59 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Mamsen

Jisses! Det hade varit gott med en lussebulle - känner doften varenda morgon när jag går från tåget till spårvagnen. Men det går ju stick i stäv med LCHF att äta bullar.. Så jag får snällt låta bli :)



kramisar



Mamsen

2010-12-08 @ 09:13:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0