fredag!

Känner mig sjukt produktiv idag! Va uppe redan vid 6 och satte mig och läste om realismen och naturalismen (så nu är det över!!) sen har det varit möte, planering och massa annat på schemat^^ Pappa har scannat in ultraljudsbilderna i datorn, och jag har kämpat för att kunna lägga upp dom men har inte lyckats än X_x suger.... vill ju ha dom sparade på bloggen.. Buuu åt min dåliga datorkunskap. Bara o fortsätta kämpa antar jag! Så man får in en bild till på prinsessan!  är i v 21 nu på söndag så kanske ska visa lite vad som händer:

från blimamma.se:

"Grattis! Du är nu halvvägs genom graviditeten. Det har gått 18 veckor sedan befruktningen och din bebis är nu 14-16 cm från huvud till stjärt och väger c:a 250 gram, ungefär som en stor chokladkaka.

 

Bebisens hud börjar nu bli tjockare och körtlar under huden börjar utsöndra ett vaxliknande ämne som kallas vernix. Detta ämne kommer att täcka din bebis hud och skydda den mot fostervattnet under resten av graviditeten. Lanugohåret på bebisens kropp hjälper till att fixera den skyddande vernixen.

 

Huvudhår och tånaglar börjar växa på det här stadiet, liksom hår på överläppen och i ögonbryn."

Erkänn coolt:D bebis har inte sparkat ordentligt idag, men har ändå känt dom små rörelserna. Mysigt <3

2010-12-03 @ 15:33:11 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0