Barnmorskebesök

Som sagt för att komma ihåg allt så kanske man ska sammanfatta:
*Bebis hjärta slog 145 slag i minuten och vägrade sluta sparka x)
*Jag fick min journal, moderskapsintyg och nån broschyr om amning som jag ska kolla lite i.
*Det är någon som har föräldragrupper för unga som ska kontakta mig snart
*Bokade ny tid i Januari
*Informerade om att jag ska flyga till England så jag ska göra massa saker veckan innan.. sockerbelastning, få intyg och göra ett till blodprov (för att se så jag inte skapar antikroppar mot barnet)
*Fick göra blodprov i armen även denna gång
*Fick ordinationen att äta järntabletter eftersom att mina depåer va liiiiite för låga (skulle liksom bara ta en tablett varannan dag)
*Blodtrycket låg på 120/70, blodvärdet på 120 och blodsockret på 4.6.
*Hade gått upp 5 kilo.... dags att börja träna lite och äta lite nyttigare så man inte går upp så mkt tills nästa gång (känns inte som det kommer lyckas under julen men ändå xD)

Hmm tror det va allt som va viktigt att komma ihåg... Älskar att va hos barnmorskan, det är så mysigt att få prata om bebis och lyssna och allt. bara en månad kvar tills nästa gång!  <3 sen efter det blir det varannan vecka nästan ;D

Bebis är väldigt rörlig idag! Ligger och sparkar mig hela tiden ;O

Nkprovet gick förövrigt asdåligt... men jag satsar hårt på religionsprovet på torsdag och redovisningen om Liu Xiaobo. Buuu för skolan, men bara 5 skoldagar kvar för den här terminen!!

2010-12-14 @ 17:12:14 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Pappa

Vad mycket som händer! Hur spännande som helst. Det blir säkert en liten fotbollstjej, med tanke på allt sparkande. ;-)

Kram

Ps hjälper dig gärna med religionsprovet

2010-12-15 @ 11:24:08
Postat av: Mamma

Jag tror nog att provet gick bättre än du tror... Lycka till på religionsprovt och redovisningen. :)



Puss hjärtebarn!

2010-12-15 @ 12:39:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0