fäääst:D

hejhopp alla glada.. liten uppdatering bara:D
Igår va det fest hos Agnes. Helt klart bland dom bästa festerna:D BARA för att jag och Agnes är bäst!
Men hmm.. philip bor fortfarande här och är irriterande... but i still love him ;)
Jenka är sjuk nu igen och jag som vill va med henne:O! 

Sen skulle jag lägga ut lite grejer till Julia som har med italienskan att göra, men jag insåg att hon fan typ inte har missat nånting så hon får skriva av mina anteckningar på måndag istället ;) sry julia men fan du va borta på en ganska lämplig lektion:P mest sånt som vi redan har börjat öva på. Typ mio och mia, tuo, tua, suo och sua, loro och loro och dom där sakerna:D sen en VIKTIG regel som säger att när man använder dom ska ju ha bestämd artikel före (typ il och la för dom som inte kan italienska) men om det är en nära släkting som typ mamma, pappa, syster, bror, son och dotter så ska man INTE ha bestämd artikel innan... så t.ex då:
min bok=il mio libro
Din dotter=tua figlia (ingen bestämd artikel innan)

Hmm det va det viktigaste typ:P du får se resten på måndag:D

Arrivederci allihopa^^ ha en trevlig lördag för det ska jag ha ;D <3
2009-03-21 @ 15:30:27 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Jessica Nanna Lind

JAG ÄR INTE SJUK JAG ÄR BAKIS :O

2009-03-21 @ 20:03:11
URL: http://psychopeach.blogg.se/
Postat av: JULIA

haha, tack Lina du är en klippa! :D :D

2009-03-27 @ 17:42:39
URL: http://juuliiaae.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0