Vi måste ta vara på våra drömmar

Idag på historian kollade vi på ett föredrag med någon som hade blivit vald till "årets talare". Det fick ena tt ätnka lite när han sa att Sverige borde gå tillbaka till att vara ett u-land bara för att vi tror att vi är bäst på allt, och flera andra liknande grejer. Men det han sa som jag tänkte mest på var är han sa att man måste ta vara på sina drömmar för det vet jag att många är dåliga på att göra. Tänk när man vaknar en morgon och inser att man inte har gjort något alls i sitt liv, det är en av anledningarna till varför jag vill flytta. Tänk sen när man blir äldre och kan berätta för sina barn om vad man själv gjorde när man var ung, liksom klart att jag vill slå mig ner och det skulle vara skönt att ha en trygghet i det hela. Men jag är inte gjord för att stanna här, just nu vill mitt hjärta till england, men också min hjärna. Mitt hjärta vill vara hos philip och min hjärna vill slippa växjö. Jag kommer sakna alla asmkt, men det är liksom ändå en grej som jag verkligen vill göra. Ni som läser detta lr som vet att jag vill flytta får inte tro att jag gör det bara för Philip. Jag gör det också för min egen skull.

Jag känner många som säger "ah men innan jag blir gammal/dör ska jag göra detta" så läser dom upp en hel lista, men dom flesta gör aldrig det, utan det bara rinner ut i sanden. Jag vill inte att det ska bli så för mig med, därför tar jag chansen nu medan jag är ung och gör det jag känner att jag vill göra. Skulle inte ni göra det med?

xoxoNi får ursäkta men jag var väldgit glad när Hanna tog denna bilden xD
2009-01-28 @ 14:55:43 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Julia ofc! :D

Linafina! :D

Jag har ytterst lite koll... Men jag kan alltid försöka om du vill? :)

2009-02-01 @ 12:29:40
URL: http://juuliiaae.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0