Dagens samhälle?

Dagens humör: väldigt lugn faktiskt, känner mig filosofisk med
Dagens borde: Träna^^
Dagens frisyr: Ofixat:D
Dagens klädsel: Linne och trosor 
Dagens planer: Träna och sitta här och bara vara.
Dagens materiella vill ha: nya kläder!
Dagens längtan: Att få träffa min käre pojkvän :/
Dagens fundering: ska härma jessica och säga: Dagens samhälle, då det också är det som resten av inlägget kommer handla om
Dagens beroende: Musik<3
Dagens tråkigaste: Att vänta... och städa rummet!
Dagens personer: Jag. =) så måste det va nån dag i alla fall
Dagens tidning: ingen^^ xD
Dagens låt: water on glass av kim wilde.

Jo nu ska det vara en liten debatt om dagens samhälle. Citat av Jessica:
"Jag kan ju börja med att klaga på vilket jävla samhälle vi lever i !! Fyfan för att vara tjej säger jag bara,
Orgasm problem och narcisstisk kill epedemi är sånt vi måste leva med"

Ja vad är det för samhälle vi lever i egentligen. Igår avslöjade jag en grej för Philip som ingen har vetat innan, vet inte om det var nåt bra eller inte att jag sa det,  men nu går det inte göra det ogjort och jag är ganska glad över att han inte verkade vara arg på mig eller nåt sånt i alla fall. Men frågan är varför jag ens har något att berätta. Dagens samhälle är svårt att leva i. All utséendefixering, problem, stress, skola, jobb och ideal. Det kan bli för mycket för vem som helst. Jag vet många som mår jättedåligt för att dom inte känner att dom är tillräckliga utséendemässigt, bland annat mig själv. Och det har mina föräldrar inte löst sådär jättebra utan dom har fått mig att må ännu sämre över min kropp (även om det såklart inte är med mening). Liksom det finns en enda kille som har fått se mig i underkläder dom senaste åren och det är Philip, jag litar på honom, kanske till och med för mycket vad vet jag? Men det är skönt att ha någon som man litar på så man kan känna sig bekväm med sig själv åtminstone ibland. Liksom jag har till och med svårt att byta om i skolan osv. Inte för att jag tror att andra tänker på det så jättemycket, men för att jag tänker på det själv typ 24/7.
Jag har ungefär lika många kompisar som inte mår bra av att vara i skolan, jag har valt att lösa det genom att försöka få ett utbytesår, ni får gärna tro att det är för Philips skull som jag flyttar men det är eran åsikt/tanke, jag orkar inte bry mig allt för mycket om den. Men om ni vill veta sanningen så har jag velat ha ett utbytesår sedan 7an, och att Philip är i det enda landet där jag kan prata ett språk och folk faktiskt förstår vad jag säger, och har funderat på Amerika med, men det är så långt borta :/

Detta inlägget blir visst ganska långt, men det känns som om många säger det men ingen lyssnar. Utséendefixering förstör för så många, även om det ofta bara är den personen själv som tänker på det. Liksom som om jag skulle bry mig om hur mina kompisar ser ut när dom har den underbaraste personligheten i världen? Varför skulle jag ens få för mig det?
Sen har jag också upptäckt killepedemin som sprider sig här, fan alla verkar ju vara jättekonstiga. Lyckligtvis kan jag säga att Philip gjorde mig på bättre humör igår, så det finns en chans att han inte har blivit smittad ;) <3
Mina killkompisar har jag inte heller några problem med, oftast, och dom som eventuellt skulle läsa detta ska inte ta åt sig. Finns bara en av mina "kompisar" som ska det. Och jag hatar honom för att han inte kan låta mig vara lycklig och tro att jag har en chans, utan han var såklart tvungen att trycka ner mig på jorden igen och få mig att tro att jag har absolut noll chans att få mitt föhållande att funka längre. Varför var han ens tvungen att säga något? Jag fattade faktsikt inte ens varför han yttrande sin åsikt till mig, jag vill ändå inte höra den, men det är svårt att inte bry sig även om man försöker att ignorera det. Men just nu så har mina kompisars killar problem som satan, vissa har varit otrogna så paret gör slut, vissa ändrar helt plötsligt åsikt om viktiga saker, och vissa har bara helt enkelt inte allmänt hyfs!
Usch vilket samhälle vi lever i. Men nu ska jag inte vara orättvis mot alla killar, för tjejerna beter sig också konstigt som satan. Fattar inte ett skit faktiskt.

Men idag ska jag fundera lite över mitt liv, träna lite och kanske prata med lite folk som jag faktiskt gillar att prata med =) Allt annat känns överflödigt och det är sånt jag inte orkar ta itu med just nu.
Lr jo en sista grej. Alla hjärtans dag snart. Förfirandet blir med Issa och Jessica. Men om jag har riktig riktig riktig tur så blir själva alla hjärtans dag tillsammans med Philip. Tyvärr är inget säkert än, och jag blir galen på det <.<

Puss Lina
2009-02-01 @ 12:27:22 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0