Livet

För att uppnå vad man vill i livet?

Vad vill jag göra/hålla på med?
Jag vill ha en familj. Det är det som jag tänker på som skulle göra mig lycklig, men jag måste dela den passionen med den jag har för träning och näringslära. Det är nämligen också en av mina mål i livet, att kunna hjälpa folk som har det svårt gällande vikten lr helt enkelt vill må bättre. Att få träna dom och försöka få dom att äta nyttigare så vi får en nyttigare värld.

Vad gör jag nu och varför?

Just nu går jag i skolan för att jag måste, är ihop med Philip för att jag älskar honom, försöker få göra instruktörskurs på idrottskliniken för att jag vill bli personlig tränare, äter nyttigt för att jag mår bättre och vill gå ner i vikt, träffar pappa för att jag måste, flyttar hemifrån för att jag måste och mår dåligt för att jag vägrar släppa det som jag borde släppa lr skulle ha släppt för längesen.

Vill jag göra detta varför?

Delvis vill jag göra det mesta. Utom det där med att må dåligt såklart, men jag jobbar på att bli bättre på att släppa det som jag borde kunna släppa. Skolan och flytta hemifrån är ju också delar av livet så det är inte så att jag tänker på det som en dålig sak som händer utan egentligen en bra sak. Och skolan känns även som om den kommer bli roligare i tvåan än i ettan, jag känner mig optimistisk =) Och jag vill göra det för att det är en del av livet som jag vill klara mig igenom så jag kan få reda på vem jag är.
 
Vem är jag? / Hur är jag som person?

Jag vet inte vem jag är, det är det som är problemet. Men jag hoppas på att lista ut det nån gång i framtiden. Just nu styrs min personlighet väldigt mkt av andra men det jag vet är att jag inte gillar den jag är nu och ska ändra på många av mina vanor tills jag är nöjd. Men som person vet jag hur jag är, men det orkar jag nog inte skriva allt x) men jag vet att jag bryr mig mkt om folk, älskar barn, har svårt att lita på att folk alltid kommer finnas där för mig, svartsjuk, ofta ledsen men också ofta glad, tänkare, och lat (y)

Vad kan jag offra för att uppnå det ja vill göra/hålla på med?

Jag kan offra mkt, men det jag aldrig skulle offra är saker/personer som jag vet i mitt hjärta att jag skulle sakna om dom försvann.

Vad vill jag offra?
Jag vill offra alla dom saker som jag är osäker på och som får mig att må dåligt, även personer som gör att jag blir mer negativ som person och mår sämre.

Vad vill jag inte offra?
Min familj, riktiga vänner, kärleken, en möjlighet till  en egen familj.

Hur är jag om 10 år?

Förhoppningsvis är jag mer säker som person, jag håller på med något som jag vill göra och som är intressant och som gör mig till en intressant och positiv person, jag är en bättre person också förhoppningsvis^^

Vad håller jag på med om 10 år?
Om jag får som jag vill så tränar jag folk, och vid sidan av jobbet så är min största prioritering familjen och mina sociala kontakter,

Om jag inte ändrar mig hur kommer jag vara? hålla på med?

Om jag inte ändrar mig kommer jag aldrig att må bra, jag kommer aldrig vara helt lycklig och jag kommer inte få det jag vill i livet. Jag kommer förmodligen hålla på med ett kontorsjobb som dom flesta andra lr så är jag helt enkelt arbetslös. Men jag vill inte ändra allt, vissa saker med mig själv gillar jag faktiskt.



Så vem är då jag? Någon som vet som har lust att berätta det för mig?

L<3P
2009-08-22 @ 11:38:16 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Hanna

Du är den mest underbaraste och den allra bästa tjejen som finns i hela väääärlden :P<3

Du bryr dig om dina vänner, din familj och din släkt, ochh philip såklart.. Även ifall du är nära bristgränsen med philip och så just nu så vet jag att du vill fortsätta försöka för att du älskar honom otroligt mycket.

Du är snäll, omtänksam, rolig, har alltid lika kul med dig.. och du är inte bara mitt kusinbarn, utan också en väldigt nära vän, så vårat band blir ju starkare än resten om man säger så:P



Och jag älskar dig <33

2009-08-22 @ 11:48:49
URL: http://hannaCamillarosberg.blogg.dse
Postat av: hanna

Du är den mest underbaraste och den allra bästa tjejen som finns i hela väääärlden :P<3

Du bryr dig om dina vänner, din familj och din släkt, ochh philip såklart.. Även ifall du är nära bristgränsen med philip och så just nu så vet jag att du vill fortsätta försöka för att du älskar honom otroligt mycket.

Du är snäll, omtänksam, rolig, har alltid lika kul med dig.. och du är inte bara mitt kusinbarn, utan också en väldigt nära vän, så vårat band blir ju starkare än resten om man säger så:P



Och jag älskar dig <33

2009-08-22 @ 11:50:23
URL: http://hannacamillarosberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0